JAK JSME V KNIHOVNĚ OBJEVOVALI DIVY SVĚTA
Základní škola 17.12.2025
V knihovně si pro nás paní knihovnice připravila besedu na zajímavé téma “Divy světa”. Cílem bylo rozvíjet čtenářskou gramotnost, práci s informacemi a spolupráci mezi dětmi.
Program byl zahájen prací s odborným časopisem. V něm jsme vyhledávali zajímavé obrázky ze světa a zdůvodňovali, proč jsme si právě daný motiv vybrali. Následně jsme se pokusili společně definovat, co znamená slovo “div”.
Postupně jsme se seznámili s původními i se současnými divy světa.
Po rozdělení do skupin a pomocí losování jsme si vybrali kartičky s názvy jednotlivých, současných divů světa. V naučném oddělení jsme si vyhledali danou knihu a seznámili se s elektronickým záznamem výpůjčky knih.
V dětském oddělení jsme, z vybraných knih, vyhledávali a zpracovávali informace k danému tématu. Získané poznatky jsme si zapisovali.
Na závěr jednotlivé skupiny své zpracované divy před ostatními prezentovaly, sdílely zajímavosti a shrnuly nové poznatky, které jsme během návštěvy v knihovně získaly.
Dokázali byste je vyjmenovat? My už ano. A tady je máte:
-
a) Velká čínská zeď (Čína)
-
b) Petra (Jordánsko)
-
c) Koloseum (Řím)
-
d) Machu Picchu (Peru)
-
e) Chichén Itzá (Mexiko)
-
f) Tádž Mahal (Indie)
-
g) Socha Krista Spasitele (Rio de Janeiro, Brazílie)