JAK SE ŽIJE POSTIŽENÝM - DVOUDENNÍ PROJEKT VE 2.B

Moc si přeji, aby děti z mé třídy byly citlivé na potřeby lidí potýkajících se s nejrůznějšími handicapy.
Většinou na ně narazíme v komunitním kroužku, kdy se po víkendu sdílíme. Proto jsme se seznámili v hodinách prvouky s Braillovým písmem, poznávali jsme hmatem různé předměty se zavázanýma očima, učili se několik hodin s rukou na závěsném šátku, vyzkoušeli si výuku beze slov...
Také jsme si prohlédli nádherné pohlednice malované ústy či nohou. A samozřejmě si chtěli vše vyzkoušet. Bylo opravdu zajímavé namalovat pár čar nohou - pěkně nás bolela chodidla, a ani vytváření jednoduchých obrázků se štětcem v ústech nebylo vůbec snadné.
K naši dvěma dnům na téma Jak se žije postiženým, se výborně hodila i ukázka výcviku psů ve školní družině. Sledovali jsme, jak se psi dokáží pod trpělivým vedením svých páníčků naučit spoustu aktivit, díky kterým mohou pomoci potřebným lidem žít hodnotný život.
Doma si děti o nabytých vědomostech povídaly. Mnohé přišly druhý den s dalšími nápady, jak využít své schopností a přiměřeně svému věku pomáhat.
Přejme si, ať se nám to daří!
 
Z. Sankotová, tř. uč.

Další články

TŘÍDA 8.A SE UČÍ ZÁKLADŮM VAŘENÍ

TŘÍDA 8.A SE UČÍ ZÁKLADŮM VAŘENÍ

Žáci 8. ročníku se v rámci předmětu pracovní činnosti učí základům vaření. Cílem je, aby si osvojili nejen praktické dovednosti v kuchyni, ...

10.10.2025 14:00:44
6.A ZDRAMATIZOVALA ROMANCI O KARLU IV.

6.A ZDRAMATIZOVALA ROMANCI O KARLU IV.

Žáci 6.A se pustili do dramatizace literárního díla „Romance o Karlu IV.“ od Jana Nerudy. I když jde o text z 19. století, snažili jsme se si učivo zpříjemnit ...

08.10.2025 10:17:04
SEDMÁCI SE PUSTILI DO SKLIZNĚ ZE ZAHRADY

SEDMÁCI SE PUSTILI DO SKLIZNĚ ZE ZAHRADY

Sedmáci se s chutí pustili do sklizně plodů z naší přírodní zahrady. Na záhonech je čekala bohatá úroda – brambory, červená ...

08.10.2025 9:30:56