Druháčci si zkusili, jak se žije postiženým

V pondělí 22.11. a v úterý 23.11. ve třídě 2.A probíhal projekt "Jak se žije postiženým". První den si děti na chviličku vyzkoušely, jaké to je, když člověk neslyší a nemůže mluvit, děti se pokoušely domlouvat se jiným způsobem než mluvením. Seznámily se se znakovou řečí. Poté si se zavázanýma očima vyzkoušely orientaci ve třídě a kreslení obrázku. Dozvěděly se o projektu Světluška a o tom, jak mohou pomoci nevidomému člověku.

Druhý den si druháčci zkusili namalovat obrázek buď nohou nebo ústy. Také si znehybnili svou dominantní ruku šátkovým závěsem a pokoušeli se fungovat jen s jednou rukou. S otevřenými ústy hltali příběh bezrukého Frantíka a výkony paralympioniků. Děti byly skvělé. :-)

Útržky z jejich hodnocení celého projektu:

1. Líbilo se mi chodit se zavázanýma očima.
2. Nelíbilo se mi mít 1 ruku v šátku.
3. Děsil jsem se toho, co mi mamka řekne na velkého Matýska (tam jsme 1 stránku psali druhou rukou)
4. Už se nikdy nebudu smát postiženým lidem.
5. Nelíbilo se mi, jak na mě na chodbě děti z jiných tříd koukaly (1 ruka byla v závěsu). Bylo mi trapně. Styděl jsem se.
6. Projekt byl velký zážitek.
7. Uvědomila jsem si, že život pro postižené není jednoduchý.
8. Bylo to hustý.
9. Bylo to hrozné, jak jsem měl ruku v sádře.
10. Je mi jich líto, vyvolalo to ve mně smutek.
11. Já těm postiženým smekám klobouk dolů.
12.Postiženým lidem bych chtěl pomáhat.
13. Uvědomila jsem si, že život postižených není sranda.
14. Bylo to dobrý, ale nechci to zažít.
15. Překvapilo mě, co všechno postižený lidi dokážou.

                                                                                                                           Mgr. Gabriela Kořínková, 2.A

Sdílet